25 Questions TAG!

2904016684_d5aee03462_b
Bron foto

Het leek me leuk om eens iets compleet anders te posten, namelijk een tag. En niet zomaar één. Ik heb besloten om eens te gaan zitten voor 25 vragen over mezelf, die – al waren ze best wel basic – toch best lastig waren om zomaar in te vullen. Gek is dat, hé? Iemand (of in dit geval, iets) vraagt je wat je favoriete wat-dan-ook is en je staat met je mond vol tanden. Anyway, ik dwaal af. Klik door als je zin hebt om wat meer over me te weten!

1.Wat is je 2de naam?
Die heb ik niet. Ik ben niet gedoopt, dus ik ga als Kiki en niets anders door het leven. En mochten er mensen zijn die het zich afvroegen (het zou immers niet de eerste keer zijn dat die vraag me gesteld wordt): ja, dat is mijn echte naam. Ook geen anonieme schuilnaam, overigens.

2. Wat is je favoriete vak op school?
Op het moment krijg ik elk semester een nieuw pakket met vakken, maar ik vind alles wat zich focust op de mens, de hersenen en stoornissen (ik studeer Sociale Studies) zo vreselijk interessant. Psychologie, Sociologie en Psychopathologie waren dan ook mijn favoriete vakken tot nu toe, op deze opleiding. Op de middelbare school vond ik Drama het leukst. En als ik dan toch naar theorie moest gaan kijken, vond ik Geschiedenis heel erg interessant (eh, dan bedoel niet het leren ervoor, helaas).

3. Wat is je favoriete liedje op dit moment?
Ik zing nog steeds uit volle borst mee als Pillowtalk van Zayn op de radio voorbij komt. Echt, ugh. Soms heb ik zo’n enorm zwak voor catchy popnummers. Ook You’re The Best van MAMAMOO staat op het moment op mijn lijstje van meest afgespeelde nummers van de week.

4. Wat is je favoriete eten?
Zonder twijfel: rawon, een Indonesisch gerecht dat ik echt elke dag kan eten, maar dat beter niet doe. Ook van pasta kan ik enorm genieten. Alle soorten!

10607834383_cd4fbba902_h
Bron foto

5. Wat is je favoriete drank?
Ik ben echt een koffieleut. Eigenlijk drink ik op een dagelijkse basis niet veel meer dan koffie en water, maar af en toe giet ik er een blikje energydrink in. Maar dan wel het simpele huismerk van de AH of de Emté… ik vind Red Bull en Monster en al die andere fancy merken echt walgelijk, haha! Nalu daarentegen vind ik dan weer wel heerlijk. Ik probeer het alleen niet té vaak te drinken.

6. Wat is het laatste dat je kocht?
Eten… Haha. Ik had een gezellige lunchdate met een vriendin bij de Burger King. Erg verantwoord en gezond, I know.

7. Favoriete boek?
Oef. Ik ben gek op lezen. Mijn all-time favoriet is denk ik toch wel Wintergirls van Laurie Halse Anderson. De trilogie van Maggie Stiefvater, The Wolves of Mercy Falls, vind ik ook geweldig. En dan Een Groene Bloem, ook een trilogie, van Floortje Zwigtman staat ook op dat lijstje. Dat is dus niet één boek… maar dat zijn er zeven. Oeps!

8. Favoriete kleur?
Ik kan iedere kleur mooi vinden zolang het maar gecombineerd wordt met iets wat het complimenteert, maar ik heb een zwak voor beige- en grijstinten. Vraag me niet waarom. Sommige mensen vinden het enorm saai en dof, maar ik kan het prachtig vinden.

9. Heb je huisdieren?
Ja! Ik ben de trotse eigenaar van een lief klein konijntje (zonder vlekje op haar neus).

10. Favoriete parfum?
Amarige van Givenchy, of Hypnotic Poison van Dior. Of allebei, want ik heb ze op het moment of beiden in gebruik. Het is zelfs bijna tijd om mijn derde flesje van Amarige aan te schaffen…

11. Favoriete vakantie?
Als dit gaat om welke vakantie ik het liefst heb kies ik natuurlijk voor de zomervakantie, maar dat zal wel niet het geval zijn. Enkele jaren geleden ben ik naar Thailand gevlogen samen met mijn ouders, waar mijn opa woont. Drie weken zijn we daar gebleven. Heerlijk was dat!

12. Ben je getrouwd?
Obviously.

13. Ben je ooit het land uit geweest?
Jazeker. Ik heb enkele jaren in België gewoond. Daarbuiten ben ik in de volgende landen geweest: Engeland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Turkije, Spanje, Laos en dan Thailand. Maar het lijstje van landen die ik ooit wil bezoeken is ellenlang, en nog steeds niet volledig afgestreept.

14. Spreek je een andere taal?
Buiten Nederlands spreek ik zowat vloeiend Engels, en een aardig woordje Frans. Ik zou heel graag Italiaans of Spaans willen leren.

15. Hoeveel broers en zussen heb je?
Ik ben enig kind en ben daar heel blij mee!

4759042441_a568df0de9_b
Bron foto

16. Wat is je favoriete winkel?
Primark, IKEA en … Ik wil graag Douglas zeggen, maar daar kom ik nooit tenzij het online is. Ik denk dat ik dan voor Etos ga.

17. Favoriete restaurant?
Een Japans all-you-can-eat-restaurant hier in de stad, haha. Heeeerlijk!

18. Wanneer heb je voor het laatst gehuild?
Gek genoeg kan ik me dat niet herinneren. En dat is gek omdat ik echt een huilebalk ben. Geef me een zielige film of zelfs een zielig nummer dat me raakt, en ik ben aan het snikken. Kennelijk heb ik mezelf aardig sterk gehouden de laatste tijd.

19. Favoriete blog?
Die lees je nu. 😉 Hahaha, nee. Ik heb geen vaste favoriet want er zijn zó veel goede en leuke blogs out there. De blogs die ik volg, lees ik ook echt vast bij elke nieuwe post.

20. Favoriete film?
Love Me If You Dare, Flight Plan en Peter Pan (jeugdsentiment!). Ik heb ook een zwak voor arthouse-films. Liever die dan de wilde actiefilms die op het grote scherm verschijnen. Geef mij maar wat meer sfeerbeelden (en een hoop emotie).

21. Favoriete serie?
CHARMED. Zonder twijfel. Ik heb zo veel liefde voor die serie. Skins komt denk ik op een close tweede plek. Ik baal er nog steeds van dat ze maar 3 speciale episodes hebben gemaakt na het einde… Maar goed! Inmiddels ben ik mijn hart alweer verloren aan Pretty Little Liars, Scandal en How To Get Away With Murder.

22. PC or Mac?
Ik gebruik zelf een laptop, van Asus om precies te zijn. Prima ding.

23. Welke mobiele telefoon heb je?
Een Samsung Galaxy S5.

8179013077_a86361e95e_b
Bron foto

24. Hoe groot ben je?
Bedoel je klein? Ik ben 1.58 meter. Ik mag nog nét in de achtbanen in de Efteling.

25. Kan je koken?
Definieer koken… Ik kan best wat in de keuken. Geef me een recept en ik zal weten wat ik er mee aanmoet. Heb je het over dingen op gevoel doen en experimenteren dan moet ik je helaas teleurstellen: zorg er maar voor dat je brandalarm het goed doet.

En dat waren alle 25 vragen. Best leuk om in te vullen voor mezelf! Misschien is dit over een jaar ofzo weer compleet anders. En qua taggen… Ik tag iedereen die het heeft volgehouden tot hier te lezen. 🙂 Ik zou het leuk vinden om dit soort tags ook van anderen te lezen!

Love,
Kiki

4 gedachtes over “25 Questions TAG!

  1. Je studie klinkt inderdaad echt interessant! Als ik geen kunstgeschiedenis had gedaan, was ik misschien wel in die richting gegaan. Gefeliciteerd met je huwelijk, hehe ;D Grappig dat je het niet erg vind om enig kind te zijn. Ik hoor enige kinderen (lol) er nog wel eens over klagen, maar ik snap dat het ook wel fijn kan zijn. En soms zou ik ook wel willen dat ik het was, haha 😉 (Gemeen, gemeen, foei). Amen voor de arthouse films! Een unsung hero. Leuk om meer over je te weten te komen 🙂

    Liked by 1 persoon

    • Dankje! Ik ben blij dat je het leuk vond om te lezen 😀 Ik denk dat ik een van de weinige enig kinderen ben die het leuk vind, haha. Ik heb lekker alle aandacht en ik heb een tijdje een soort ‘stief-zusje’ gehad, nou… Geef mij m’n plekkie maar terug, haha!

      Like

Geef een reactie

