ColourPop Ultra Matte Lips – LAX, Teeny Tiny & Limbo review

uml 2

Vorige week reviewde ik een Lippe Stix van ColourPop, vandaag is het de beurt aan de Ultra Matte Lips liquid lipsticks van het goedkope merk uit de Verenigde Staten. Ik heb drie kleuren uitgekozen waar ik al heel lang benieuwd naar was, namelijk Limbo, LAX en Teeny Tiny. Ze beloven intense pigmentatie, een compleet matte finish en een langhoudend effect op de lippen. Ik ben benieuwd!

Aaaaah! Als er één product is waar ik geen genoeg van kan krijgen, dan is dat toch wel vloeibare lipstick die mat opdroogt. Ik ben dan ook razend enthousiast over deze ongoing trend en de merken die één voor één hun creaties in deze categorie uitbrengen. ColourPop staat zo’n beetje bekend om hun vloeibare lipsticks. Je hoort en ziet ze overal, want ze blijken enorm goed te zijn voor de prijs (ongeveer €5,50) die je betaalt. ColourPop heeft ook een enorm arrangement aan kleuren. Ik heb nog een heel lijstje met kleuren die me aanspreken, maar bestelde uiteindelijk deze drie beauties om de kwaliteit uit te testen.

uml 1

De verpakking van de Ultra Matte Lips is als zo’n beetje elke andere vloeibare lipstick, lijkend op een lipgloss-verpakking. Ze doen me vooral denken aan de vloeibare lipsticks van Anastasia Beverly Hills. De verpakking is stevig en sierlijk, door de huls kan je de kleur van de lipstick zien, en onderaan staan de namen van de lipsticks. ColourPop heeft wederom het mooie, reflecterend logo op de verpakking gedrukt.

uml 3

De applicator van de lipstick is niet heel speciaal. Een simpele sponsapplicator die schuin afloopt. Hij is fijn om te randjes van je lippen mee af te gaan. Niks over te klagen!

De formule van de lipstick is erg waterig. Echt een vloeibare lippenstift, het is bijna alsof je verf op je lippen smeert. Zo dun is de formule! In tegenstelling tot bijvoorbeeld de NYX lip creams, die een meer mousse- of gel-achtige formule hebben. De lipstick droogt vrij snel op, je moet dus snel werken. Daarom heb ik hier en daar een klein foutje bij de swatches onderaan, haha!

uml limbouml limbo 1

Limbo is een diepe chocoladebruin. Mijn favoriet uit het stel! Ik ben bruinere tinten enorm beginnen waarderen dus Limbo past precies in mijn straatje.

uml tinyuml tiny 1

Teeny Tiny wordt beschreven als een plum met een grijze ondertoon. Deze kleur valt een stuk donkerder uit wanneer hij opdroogt.

uml lax 2uml lax

Ten slotte: LAX, een vampy donkerrood. Deze is helaas best patchy, wat ook te zien is op de swatch onderaan dit artikel. Het is lastig om een gelijke applicatie te krijgen, vooral als je twee keer over hetzelfde ‘stukje’ van je lippen gaat. Dan krijg je nogal wat kleurverschil. Erg jammer, want ik ben dol op donkerrood.

Ik ben erg te spreken van de lipsticks maar ik zie zeker ook een paar nadelen. Mocht dit merk hier in de schappen bij de drogist liggen, zou ik er niet zo kritisch naar kijken. Maar omdat de bestelling zelf + verzendkosten + mogelijke invoerkosten toch aardig wat bedragen bij elkaar opgeteld, ga ik die minpuntjes toch maar benoemen.

Ten eerste vallen de kleuren allemaal donkerder uit wanneer ze zijn opgedroogd, dan wanneer je ze net hebt geswatched of wanneer je kijkt naar de kleur in de huls. Vooral bij Teeny Tiny ervaar ik dit. Dat is jammer, want de eigenlijke kleur is een mooie paars-grijze tint. Eenmaal opgedroogd is het meer grijs, en een stuk donkerder. Op zich vind ik het geen probleem bij de andere kleuren, want ik ben een groot fan van donkere lipsticks, maar het is jammer dat een veelbelovende kleur als Teeny Tiny (vooral gezien de swatches op de website) zo veranderd wanneer aangebracht. Ten tweede dan LAX, die enorm patchy is. Dit komt eigenlijk niet als een verrassing want op de één of andere manier lukt het merken maar niet om een mooie donkerrood op de markt te brengen, grrr. Dit heb ik gezien bij Bourjois, bij L’Oréal en zelfs bij MAC. Het is dus niet bepaald ColourPop zelf. Zorg er voor dat je een good lip day hebt en het zou makkelijker moeten gaan.

uml 4

Maar de lipsticks hebben natuurlijk ook voordelen! Ze zijn sterk gepigmenteerd en blijven lang zitten. Totdat je aan de slag gaat met iets vettigs, zoals lippenbalsem of een vettige maaltijd, zit de lipstick goed vast. Let wel op dat ze, zodra ze in aanraking komen met vet, er ook echt af gaan “korrelen”. Het verbaasde me eigenlijk ook hoe comfortabel ze aanvoelen. Zelfs na het swatchen, en dus na het aanbrengen en er weer afhalen van het product, voelde mijn lippen niet uitgedroogd. Natuurlijk zijn ze wel een tikkeltje uitdrogend, want dat doen vloeibare matte lipsticks nu eenmaal, maar ik heb er geen last van gehad zoals ik bij sommige andere wel heb.

Ik ben zeker niet ontevreden over deze lipsticks, begrijp me niet verkeerd. Ik draag vooral Limbo met veel plezier, omdat het zo’n prachtige kleur is en hij lekker lang blijft zitten. Maar het is niet anders: het is een heel gedoe om ColourPop in huis te halen, dus wilde ik een duidelijk beeld geven van de voor- en nadelen.

In mijn vorige ColourPop-artikel heb ik beschreven hoe ik aan de producten ben gekomen. Zou ik deze lipsticks weer bestellen wanneer ColourPop eindelijk naar Nederland gaat verzenden? Jazeker. Maar ik zou er dan meer rekening mee houden dat sommige kleuren donkerder uitvallen.

ColourPop Ultra Matte Lips | $6.00 USB bij ColourPop.com.

Love,
Kiki

6 gedachtes over “ColourPop Ultra Matte Lips – LAX, Teeny Tiny & Limbo review

  1. Wauwza! Ze staan je allemaal echt fantastisch! 😀 Donkere lippen passen echt goed bij je. Ik ben megabenieuwd naar de producten van Colourpop, deze nog het meest! Wel bummer dat ze zo anders opdrogen 😦 En inderdaad, ik merk ook dat donkerroden altijd gek worden! Ik vermoed dat de rode pigmenten moeilijk zijn om mee te werken en dat er daarom altijd een burgundy/bruine ondertoon inzit om ze met die pigmenten te mengen (ik heb hier lang en diep over nagedacht, jaja). Colourpop, get yo’ ish over to Europe!!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

