Milani Amore Matte Lip Creme – 25 Allure review

allure 4

Zoals je misschien wel gemerkt hebt, kan ik echt geen genoeg krijgen van die matte liquid lipstick-trend. Ik wil ze eigenlijk allemaal wel inslaan en uitproberen. Noem het overbodig, noem het te veel, ik noem het de quest naar de perfecte vloeibare lipstick. Milani kwam niet al te lang geleden met hun eigen variant: de Amore Matte Lip Crèmes. Vandaag review ik de kleur 25 Allure!

Ik heb gekozen voor een kleur die eigenlijk altijd kan: donker roze. Is dit een unieke kleur die ik nog niet in mijn collectie heb? Nee… ik denk dat ik wel drie vergelijkbare kleuren heb. Maar het is wél een prachtige kleur die bij veel huidtinten en -ondertonen zal staan. Hij is donker genoeg om de winter en herfst door te komen, maar ook wel fleurig voor de aankomende lente en zomer. Zo’n fijne kleur die je gezicht helemaal doet oplichten.

allure 1

De verpakking is, wederom, één die lijkt op een lipgloss-verpakking. Door de huls van de lipstick kan je de kleur zien en de hoeveelheid product wat er nog in zit. De dop is goudkleurig, wat ik een leuke toevoeging vind. Ook de accenten, zoals de kleurnaam en het merk, zijn in het goud opgedrukt.

De applicator van de lipstick heeft een andere vorm dan ik gewend ben. Deze is namelijk vrij recht, zonder toelopende punt. Het product hecht zich gul aan beide kanten van de sponsapplicator, wat zowel een zegen als een vloek is. Je hoeft niet weer in de lipstick te ‘dippen’ voor meer product, maar je kan ook niet even zuinig aan de slag. De applicator is ook vrij flexibel, wat ik persoonlijk heel fijn vind. Zo glijdt hij soepel over je lippen heen.

allure 7

De formule van de lipstick is vrij romig. Jippie! Het heeft een mousse-achtige structuur en voelt daarom comfortabel op de lippen aan. Dit is mijn favoriete formule onder de vloeibare lipsticks, dus ik ben pleased om dit weer terug te zien keren.

En oh, hemel… De lipstick ruikt naar vanille. Of om nog specifieker te zijn: het doet me denken aan vanille-ijs met karamelsaus. Ja. Dat zou een perfecte beschrijving zijn. Heeeerlijk! Maak je maar gereed om regelmatig te sniffen.

allure 3
allure 2

Eenmaal aangebracht duurt het even voor de lipstick zich heeft gehecht en opdroogt. Dat vind ik fijn, want zo heb je wat meer tijd om alles te corrigeren en te perfectioneren. Vooral handig aangezien er zoveel product in één keer van de applicator afkomt. De lipstick is écht mat, maar voelt enorm comfortabel op de lippen. Goedkope merken kunnen het dus tóch!

Ik heb de lipstick rond 15.00 uur aangebracht en om 02.30 uur (ja, heel slecht…) uur zat het er nog prachtig op. Ik heb in de tussentijd gegeten en gedronken, vooral veel warme en ‘vettige’ dranken zoals koffie en chocolademelk, maar het ging er niet af. Aan de binnenkant was het een beetje gesleten, maar ik heb daar zelf niets van gemerkt. Het was niet alsof ik opeens korreltjes op mijn lippen had of dat het afbrokkelde. Het vervaagde daar dus gelijkmatig en uiteindelijk zag je het verschil alleen wanneer ik m’n mond opendeed – en hee, niemand staat urenlang met z’n mond gapend open, toch?

allure 6

Ik ben enorm te spreken van deze lipstick! De kleur is wat me beloofd is, de lipstick voelt fijn aan op de lippen en ruikt heerlijk, en blijft enorm lang zitten. Dat is ook wat Milani belooft: een langhoudende lipstick die niet afgeeft. Dat kan ik 100% bevestigen. Ik ben nu al overtuigd dat ik in de toekomst meer kleuren zal gaan bestellen!

Ik heb de Milani lipstick gekocht bij Boozyshop, en kreeg een lief kaartje bij de bestelling. Altijd super als dat gedaan wordt! 🙂

Milani Amore Matte Lip Creme Allure | €9,99 bij Boozyshop.

Love,
Kiki

PS. Ik heb besloten maar eens gebruik te gaan maken van Twitter. Find me here!

2 gedachtes over “Milani Amore Matte Lip Creme – 25 Allure review

    • Hij ruikt echt héérlijk!! Voor alleen de geur zou ik hem al opnieuw aanschaffen, haha. Ja, daar ben ik het ook helemaal niet mee eens. 😦 Naja, zij moeten weer meer neerleggen voor Essence en Catrice..

      Like

Geef een reactie

