Have a Favorite: Urban Decay 1993 (+nieuwtje!)

ud 1

Je hebt van die producten waar je gewoon altijd van zal houden. Die je nog voor geen geld zou willen omruilen en zeker weten mee zou nemen als je make-up opbergsysteem in brand stond (oké, niet overdrijven, Kiki). Voor mij is dat zonder twijfel de Urban Decay Matte Revolution Lipstick in de prachtige kleur 1993. Het leek me een leuk idee om in plaats van een review, gewoon even te babbelen over mijn liefde (en de sentimentele waarde) voor dit product.

In december van vorig jaar heb ik deze lipstick gekocht bij de ICI PARIS XL in Amsterdam. Ik heb eerst aardig wat swatches opgezocht maar wilde deze aparte sepia-kleur toch even in het echt bewonderen en op mijn eigen lippen zien voordat ik hem kocht. Het was namelijk de eerste keer dat ik zo’n kleur uitprobeerde. Misschien is dat ook wel de reden waarom ik zoveel liefde voel voor deze lipstick: het maakte voor mij echt een ommekeer. Ik draag deze lipstick ook bijna elke dag maar probeer te variëren, omdat hij toch wel kleiner en kleiner wordt… Ik moet een beetje zuinig doen.

Qua make-up ben ik vooral echt van de lipstick. Ik kan echt zóveel van lipstick genieten en vind het toch wel het meest exciting product. Wanneer een merk uitkomt met een nieuwe lijn, kijk ik ook eerst naar welke lipsticks er in de lijn zitten. In de winkels raak ik ook het meest enthousiast van lipstick uitproberen. En toch had ik voorheen niet heel veel speciaals in mijn stash zitten. Vooral veel roze en rood. Prachtige kleuren natuurlijk, maar veel variatie was er niet.

En toen… Toen kwam ik 1993 tegen. Flink dramatisch, hé? Maar het heeft voor mij echt wat veranderd. Ik vond deze bruintint zo mooi staan dat ik naar een compleet andere kant van het kleurenspectrum ben gekeerd. Hoewel mijn liefde voor rode lipstick zeker niet is verdwenen of afgezwakt, kijk ik toch sneller naar bruinere tinten. Dit varieert van natuurlijke my lips but better kleuren tot donker chocoladebruin.

Dat bewijst maar weer: experimenteer lekker met make-up, probeer eens wat nieuws uit en stap uit je comfort zone. Dit kan ook lekker thuis waar niemand het ziet behalve jij, als je het dan niks vindt kan je de lipstick (of welke product je dan ook uitprobeert) er altijd nog af halen en gaan voor wat je gewend bent. Maar wie weet? Misschien ontdek je wel een nieuwe liefde voor een bepaald product of kleur.

IMG_20160317_111719

Op de foto hier boven draag ik ‘m, maar ugh…. geen enkele foto kan perfect overbrengen hoe tof deze kleur is.

Nu komt het grote nadeel: deze lipstick is op het moment letterlijk óveral uitverkocht. Van de Franse Sephora tot de ICI PARIS XL, en alle andere webshops die het merk naar Nederland verzendt. Ik dacht eerst dat het gewoon een razend populaire kleur was, want tja, het is ook een prachtig product. Of misschien dat hij uit het assortiment ging, aangezien deze lipstick met de herfstcollectie van vorig jaar in de schappen was beland. Dat laatste klopt een klein beetje: Urban Decay gaat namelijk alle lipsticks uit het assortiment gooien en vervangen door een nieuwe collectie met wel 100 (!!) lipsticks! Met een beetje geluk komt 1993 in het vaste assortiment terecht. Ik heb tot die tijd, juni namelijk, in ieder geval een back-up; een vriendin van me heeft er één weten te scoren in New York. Ook daar was het aanbod schaars, helaas…

Nu ben ik wel benieuwd: Welk product heeft voor jou écht iets veranderd? Of welk product heeft sentimentele waarde voor jou? Ik hoor het graag!

7 gedachtes over “Have a Favorite: Urban Decay 1993 (+nieuwtje!)

  1. Dang!! Ik was zwevend van plan deze eens te bekijken, maar nu moet ik er toch wel wat vaart achter zetten. Al is het helaas zonder resultaat als hij zo gewild is als je zegt 😥 Amen over experimenteren. Dat heeft me zoveel nieuws gebracht! 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

